Arga kassörskor, del 2

Herregud.

Dom är fler.

Ni vet att jag är rädd för kassörskor. Jag upptäckte ytterligare en dold fara häromdagen, i en klädbutik. Ni kanske minns hur jag påstod att butiksbiträden i klädaffären viker så fint och ler? Ja, det gör dom. Men om ni tittar noga, så hör ni det

Dom är irriterade på något.

Spontant tänker jag att det är på att alla kunder fläker ut deras välvikta höag och drar och byper i kläderna. Men nej. De viker dem så gärna igen.

Det är varandra de är irriterade på. Bakom fasaden, i lunchrummet och på lagret, verkar det pågå en ständig strid mellan de välklädda donnorna på H&M. Vem sa det om henne? Varför sa hon så till chefen? Och hängde hon undan den tröjan till sig själv nu? Den kossan passar ändå inte i storlek 36.

Och det sipprar ut. Ut i butiken virvlar de små kryptiska meddelandena, oskyldiga till synes, men ack så onda.

Hur?

Högtalartelefonen.

duutduuut -"proventillkassaproventillkassatack"

duutduuut - "kassatillprovenkassatillproventack"

duutduuut (här i argare ton)-"proventillkassaproventillkassatack"

Här är det ju uppenbart att de egentligen säger:

"MEN SLÄPA DIG HIT DIN FETA RYNKIGA KOSSAAA"

Sedan är det tyst ett par minuter. Hade man uppehållt sig nära provrummen hade man nog kunnat skåda två siluetter smyga in i ett omklädningsrum och försökt strypa varandra med leopardmönstrade leggings.

Varje gång jag hör detta så är jag beredd på att det kommer. Plötsligt utbrister de i högtalartelefonen:

"DET ÄR SAMTAL PÅ LINJE TVÅÅÅ DITT AAAAAAS!"

Överallt, dessa oberäkneliga, arga, glömda människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0