En väl dold fara

Jag har en liten ovanlig fobi. Jag är livrädd för kassörskor.

Inte de omhändertagande käcka damerna i klädbutikerna som viker kläder, tittar på dig och leeeer. Neh, dom är helt ofarliga.

Men mataffärernas kassörskor. Dom i de enhetligt färgade skjortorna, med små namnskyltar på. Nyckelkort runt halsen. Trötthet i blicken. Inneboende bitterhet över de montoma arbetsrörelserna. Blänger efter folk som nonchalerat kvittot. Ofta knycklar de ihop kvittot innan de slänger det. Bara det.

Och där står man i kön, med en liten meningslös korg. Smör, juice och kaffe - inga varor som du varken kommer eller vill minnas. Står på tur inför kassörskans giljotin.

För en dag, då får hon nog. Kastar sig över disken, grabbar tag i min hals och pressar upp mig mot cigarettdispensrarna och vrålar:

"MEN TAAAA KVITTOT FÖR I HELVEEEEEEETEEEE!"

Snart i en butik nära dig.


Kommentarer
Postat av: Den där Dalle

Du e galen kvinna =)

Men det finns en poäng.

Goo on!

2010-05-21 @ 22:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0