System failure x 3

Vet inte hur många gånger i veckan jag drämmer datormusen i skirvbordet och utbrister ett skri som får en fotbollshuligan att framstå som en skolflicka. Datorskrället bara jäklas med mig.

Men hur jäkla bra är man själv? Efter flera skrämmande exempel har jag en analys.

Till exempel använder jag ju titt som tätt telefonen som mus. Hinner alltid bli riktigt uppretad innan jag fattar att jag egentligen ringt upp någon och låter som en stalker. ("skraaaaap, skraaaaaap, skraaaap, men fuuunka dååååå")

Eller som när man ska ringa, alternativ slå in ett nummer i datorn, och gör det på miniräknaren. Tar också oroväckande lång tid innan jag kommer påmig själv. ("Men svaaaaara dååååååå!")

Fast värst var nog igår. Jag fick ett sms. Vilket ledde till att jag satt och letade i mejlen hur länge som helst (har ganska mycket olästa mejl i min inkorg till mitt försvar). Var helt säker på att jag visste vad jag letade efter. Suckade och stönade. Gav upp. Tittade på mobilen, ren slentrian. Jaha. Det var det jag letade efter.

Slutsats: Hoppas inte min chef läser mig blogg. Med tanke på förstörd kontorsutrustning, dåligt utnyttjande av arbetstid samt allmän bristande intelligens är mina framtidsutsikter kraftigt begränsade.

Men dom behöver alltid folk att testa ny medicin på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0