Våga sorbet

Jag är ju fantastiskt förtjust i Ben&Jerrys glass eftersom den är mer som godis.


Hur kan man förneka chokladglass med kakdeg och browniebitar i? Hallå liksom.


Senaste inköpet var dock en sorbet.


Detta påannonserade jag på forumet Facebook.


Och det skulle jag ju aldrig ha gjort.


Krig utbröt.


Okej, det är inte lika gott, samma princip som Magnum vs Piggelin. Alla vet att Magnum är bäst.


Hela jobbveckan efteråt diskuterades detta, och gång på gång fick jag lyssna på folks besvikelse över att jag köpt sorbet och inte normal glass. Jag är väl någon slags förebild, tolkar jag det som.


Men jag vill slå ett slag för efterrätten som jobbar i uppförsbacke: sorbet är okej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0