Yrken jag vill ha - av olika skäl

Yrken jag allvarligt funderar på att skaffa:


Vägstrecksmålare. Man vet liksom alltid vad som kommer härnäst. Det mest spännande som händer under en dag är vad kollegorna har på sina mackor.


Passkontrollant. Fan va kul att se hundratusentals personer vara skiträdda för att jag ska kalla på förstärkning. Men i själva verket betygsätter man bara hur snygga folk är, alternativt garvar åt deras asfula passfoton.

Sexbutiksbiträde. Och alla tror att man är härligt frigjord och inte bryr sig alls om folk köper superskumma saker. Så får man gå runt och seriöst argumentera för de mest avancerade prylar, för att sedan vika sig av skratt när folk går därifrån.

Busschaufför. Linjen går där den går. Man behöver inte betala bensinen själv.


Kvalitetstestare. Beror dock på vilken bransch. Men tänk typ badräktsprovare. Bara gå runt i trikå. Sjysct.


Bartender.
En till dig, en till mig.

Biobiljettsklippare. Seriöst, vad är poängen med att säga vilken sal man ska till? 103% av Sveriges befolkning kan läsa. Bara stå där och riv.

Clown. Jag har redan håret, sen är det ju bara att vara - jag kommer snubbla inom kort.

Mystery shopper. Underskattad är glädjen som uppstår när man får kasta korven i ansiktet på den tykna bruden på Pressbyrån och skrika "Faaaaiiiiil!! Jag sa miiiild senap"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0