Min drömvardag

Om jag fick välja hur min vardag skulle se ut, utan för stora utsvävningar, så skulle den nog vara lite såhär:


Vaknar av mig själv tidigt på morgonen i min fluffiga stora säng. Är pigg, utvilad och härligt fräsch. Av en händelse är jag smal och solbrun också.


Börjar med lite yoga på altanen som vätter mot en fantastisk utsikt. Duschar sedan en lång stund i kallt vatten fastän jag redan var fräsch. Äter lite annanas och en grönsaksdrink til frukost, cyklar därefter iväg till jobbet, ostressad, på min röda cykel. Vinkar till grannarna, ler och hälsar.


Jobbar med lätthet hela dagen, använder stiliga läsglasögon. Hjälper folk, tar beslut. När arbetsdagen är slut cyklar iväg igen, till gymmet. Utför med lätthet och graciös stil styrketräning eller kanske spinning. Allt är lätt och lekande.


Passar på att köp snittblommor på vägen hem, att ställa i vasen i vår rymliga hall. Lagar en fräsch sallad, som hela min familj, inklusive Unge Herr Juli gillar.

Läser några kapitel i en intelektuell bok innan jag somnar, tidigt.


Verkligheten.


Vaknar av att Unge Herr Juli skakar mig och påminner mig om att uppstigning skedde för 40 minuter sedan. Förvirrad och okontrollerat kastar jag mig upp, river snabbt ner hela badrummet, hoppar på ett benrunt i köket i ett försök att få på byxorna. Skiter i det välbehövda kaffet, haffar en gammal brun banan i farten och knyter en tofs i håret.


Gör en tokräd med bilen med livet som insats. Inser att jag redan är inne på reservtanken, liksom min egen energi.


Väl på jobbet kavar jag ner till kaffeautomaten, väntar ut kommentarerna om hur trött jag ser ut, hur bråttom det var i morse och att tröjan sitter ut och in. Svär hela dagen över alla olösbara problemmejl som kommer in. Linserna klibbar hop sig.


Väl efter jobbet, kan jag mot förmodan ta mig till gymmet. Tränar som en idiot, kommer ut som en slapp sill, köper med sushi hem och sitter uppe alleles för sent. Glömmer de svettiga kläderna i sin påse i vår trånga hall.


Slänger ett öga på en gammal bok som ligger på nattuksbordet, men orkar inte ens lyfta den. Skulle jag bry mig, och göra ett försök, läser jag tre rader, somnar, hittar boken i sänger morgonen efter med tillknycklade sidor.


Klart jag går på alla reklamer om Kelloggs Allbran, Dove och Berocca, där den där ljuva kvinnan som jag skulle ha vart hägrar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0