Las ninjas and el action

Spänningen kunde ha blivit olidlig i lunchrummet idag.


Vid microkön står en av mina närmsta kollegor, man, 45. Helt stilla och orörlig. Stirrar på en micro.


Jag börjar av någon outgrundlig anledning ta sats, rakt emot honom. Men precis i tid innan mitt avstamp kommer en annan kollega emellan, man, 60, och aktionen avbryts. Men jag kunde inte låta bli att berätta för mitt offer att han höll på att få stryk.


Jag: Om nu inte T hade kommit emellan hade jag hunnit få upp farten riktigt bra för att göra en luftkick rakt i ditt arsle.


Kollega: Och jag stod precis och tänkte på att plötsligt slå ut armbågen i vinkel rakt i ditt huvud.


Båda menade allvar.


Om alla gjorde vad dom tänker att dom ska göra, så hade mitt jobb vart betydligt mer spännande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0