Kära Facebookmedlemmar

Kära Facebookmedlemmar,


det finns flertalet saker jag stör mig på i evinnerlig oändlighet, som vi måste prata om. Låt oss fördjupa oss i en, så jag inte tappar humöret helt.


För det första, det är inte okej med statusuppdateringar i stil med "underbar kväll med Jossan, Tessan, Tissan och Frissan, grill, kall öl och sol <3 <3 <3" eller "har baaara slappat på en filt hela dagen i solen" eller "sitter på uteservering och äter glass med älskling". Ja ja ja, jag fattar att det är jävligt underbart, i solen. Solen. Jag ser aldrig solen. Jag jobbar både på och utanför arbetstid, åker bil till och från nämnda plats, försöker uppräthålla ett framkomligt kök, har tvättid och de tre minuter som är över en kväll kastar jag mig in i handligen av Two & a half men. Just för att det inte finns en handling att följa, när det är dags att slänga in laddning i tvättmaskinen. Jo visst, jag kunde jobba som trädgårdsmästare, cykla till jobbet, leva spartanskt och tvätta i en bäck. Men nu är det inte så. Allvarligt talat, om det nu är så sjukt mysigt, härligt, romantiskt och underbart, varför går ni ens in ¨på Facebook? För att det egentligen är skittrist eller för att ni personligen vill jälvas med just mig?


, sluta upp med det där. Jag vet att jag vid ett tillfälle skrev något likande, att jag drack en öl på balkongen eller så. Jag är djupt ångerfull och beklagar att jag smetade ut min sollycka över er andra. Låt oss glömma det.

Hädanefter vill jag att vi skriver korta, realistiska inlägg. Typ "fick påminnelseavgift på teleräkningen", "står i kö på ICA och funderar på hur många påsar jag behöver" eller kanske "sitter på fejjan, gör inget, kan inget, vill inget".


Så snälla, foga er, era lyckliga, solbrända små människor.

Kommentarer
Postat av: Alle

Sitter i solen nu och lyssnar på Mp3 med datorn bredvid.

2010-06-22 @ 20:10:30
Postat av: mlisan

sötgröt! du kanske blir gladare av att jag tittar ut på ett mulet GBG ;)

2010-06-22 @ 20:22:32
URL: http://mlisan.bloggspace.se
Postat av: putte

jag har precis avslutat ett 13 timmars pass instängd i ett köpcentrum 100 mil hemifrån, svetten rinner och det är för dyrt att äta så jag svälter, är i Norge. Men visst, klaga du på "status uppdateringar".

En sak till.. jag kanske inte får fira midsommar med fru och barn detta året... Men visst, klaga du på "status uppdateringar".

//Big Sweet poppa pat!

2010-06-22 @ 21:04:33
Postat av: självaste Fröken November

Alle, jag finner inga ord.

mlisan, gött att du är ärlig, du har ju fattat till skillnad från Alle.

Putte, jag tror du missförstår mig, du och jag är ju på samma sida i detta. Du har det såklart tusen reser värre, men du om någon borde ju klaga på alla dessa hemska statusuppdateringar. Eller byt jobb och anslut dig till de positiva jävlarna, men just nu är du med mig och de negativa förlorarna.

2010-06-22 @ 21:45:54
Postat av: putte

Needu Fröken November, nu har jag gått över till den ljusa och glada sidan som sitter HEMMA i solen och bara njuter. Jag kommer att få fira midsommar med nära och kära och veckan som varit är sen flera timmar tillbaka glömd.

2010-06-24 @ 08:52:35
Postat av: självaste Frökan November

Gött Putte, det är du värd!

Men skriv för fan inte på Facebook att du sitter i solen.

2010-06-24 @ 10:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0