Det är iallafall inte mitt fel.

Ja, jag vet, lite väl mycket radiotystnad.


Men ni kommer aldrig tro vad som hänt.


Jag skulle blogga i lördags. Men en illasinnad demon intog min kropp och tvingade mig själv att följa det kungliga bröllopet. Den viskade i mitt huvud att denna oväntade ömhet berörde mig och pekade på alla små detaljer i klänningarna, perfektionen och de ambitiösa små roddmännen. Såg till att jag var slukad, tvärtemot vad jag tänkt. Samma demon forcerade mig till att äta extrema mängder godis och chips. Efter en dramatisk utdrivning med hjälp av Ben&Jerrys Fairly Nuts hade jag sån paltkoma att jag inte kunde inta sittande läge. Eller något läge alls.


Jag skulle blogga i söndags. Men mysmonster, som troligen kommer underifrån sängen (måste dammsuga bättre), klammrade sig fast överallt på mig, gjorde det omöjligt att göra något seriöst. Dom har turkos päls, lika mjuka som kattungar, och när dom myser omkring längs kinderna är det oerhört svårt att slita sig. Mer godis, samt bio och snabbmat, för att inte nämna den chokladtoscabit som tog sig ner med. När sista monstret var väck var huvudet sockerstinnt och svårövertalat.


Jag skulle bloggat tidigare ikväll. Men fatta vad trött man blir av all exorcism, det är verkligen inte att leka med.


Men nu har jag mottagit Älvkungens besvärjelse, ett rosenhalsband och Ringen Med Den Eviga Styrkan, sjungit små hobbitsånger och dansat i en dal, så hädanefter hoppas jag att eventuella demoner håller sig på en brudparads avstånd.


Men som jag sa till chefen, röda ögon och horn, det kommer jag fan aldrig blir av med.

Kommentarer
Postat av: Den där Dalle

Bra att du kämpar emot!

Vi (kan inte tänka mig att jag är själv) har allt saknat dig och dina betraktelser =)

2010-06-21 @ 22:50:43
Postat av: självaste Fröken November

Det var ju skönt att höra! Ska genast hamna i nya trubbel.

2010-06-22 @ 19:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0