Att schemalägga döden.

Ja, förlåt. Vi har glidit ifrån varann, tappat kontakten. Men denna gång beror det på midsommarresan ut på landet, där Internet ännu inte satt sin fot. Men, en ny vecka i den högteknologiska världen har börjat, och det med dunder och brak.


Jo, måndag. Måndag i min värld är en dimmig jobbdag då jag ständigt ägnar mig åt att leta efter min arbetsbeskrivning, då jag alltid tappat mycket minne under helgen. Ofta minns jag inte förrän på tisdagen vad det är som jag hade fullt upp med sent in på fredagen. Måndag är också Body Combat och sen hemkomst.

 

 

Idag trotsade jag extrem trötthet och gick på Body Combat ändå. Det var iallafall vad jag avsåg, innan jag insåg att alla blivit lata och somriga, och ska dricka frappuchino på stan istället för att träna. Något som kallas sommarschema har nämligen förstört mitt liv. Mer eller mindre, i vilket fall.


Body Combat ska alltså utövas på tisdagar under sommaren (jag vet, låter ju helt SJUKT). Alla vet att på tisdagar är det PowerYoga med Anna af Småland. Detta gjorde nu att måndagen fick akutbytas till Body Pump From Hell. Vilket i sin tur leder till att jag på morgondagens Body Combat kommer vara lika brutal och blodtörstig som en vandrande pinne.


Hmm. Eftersom den utsträckande yogan utgått helt under sommaren, kommer jag alltså gå runt stel och förbannad som en korsning mellan Magnus Samuelsson och Grinchen. Sedan kommer då veckans joggingturer därtill. Onsdagsjoggen är bara att glömma, lika stum som gumman i graven kommer mina lår vara då. Onsdagar är alltså nya vilodagen (tidigare fredag). Vilket innebär att fredag och en helgdag blir joggdagar. Och jag kommer och vara helt död på fredagskvällen, min och Unge Herr Juli:s kvalitetstidskväll - bästa dagen på hela veckan. Till detta kommer också ett troligt byte från en joggingdag till en spinningdag på grund av benhinneinflammationen. Alltså, en dag i en mörk bunker med käcka tillrop av BlondinBellas tvillingsyster. Vilket kommer medföra att mina lår är uppretade nog till måndag, då det åter är dags för Body Pump From Hell.


, om vi ska försöka att simulera någon slags före/efter av Fröken November.


Före: glad, käck, motionär, utan vidare träningsvärk. Normala kvinnliga humörssvängningar, len och mjuk, trevlig och en god sambo. (Oservera att detta givetvis beror på vad man jämför med)


Efter: bitter, krum, stor och stel, rörelsehindrad, ständigt förbannad. Påbörjan till skägg, räfflig läderhud, med separerat sovrum.



Men en bra grej med sommarschemat är att de infört så mycket vattengympa. Jag har hört att drunkning är ett bra sätt att förkorta livet på, och det lär inte bli några problem att sjunka för den blivande cementklumpen Fröken November.


Kommentarer
Postat av: Alle

Men din humor är som vanligt BÄST !

2010-06-28 @ 21:28:38
Postat av: självaste Fröken November

Man tackar. Jag tyckte precis jag kände mig lite negativ, men nu känns det bättre.

2010-06-28 @ 21:39:58
Postat av: Anna of Smaland

Och hur ska det gå med vår tisdagsyoga?!!!! Nu kommer jag bli stelare än Carl Bildt och hela hösten kommer att gå åt till att få ner vänsterhälen i golvet igen!!!! Ja, och så var det det där med att även jag kommer att bli bitter, krum och alla de andra sakerna som du räknade upp om jag inte får träna yoga med självaste Fröken November!

2010-06-28 @ 23:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0