Mina nya vänner

Fick en liten tankeställare idag.


Mina gem tog slut.


Gem, liksom. Vilken pryl.


De tar ju aldrig slut. Hur ofta köper man gem egentligen? Och kan det överhuvudtaget produceras gem, eftersom de allra flesta troligen återvinns?


Nu är iallafall mina slut.


Gick och hämtade en näve nya, och blev sittandes med dessa i handen.


De här håller ihop saker och ting. Binder samman grejer utan att skada dem. Ger oss sammanhang och en tråd att följa, vi vet vad som kommer härnäst. Skänker ordning och trygghet. De här små liven kommer alltid tillbaka. Hjälper mig när jag är svag och inte vet varken in eller ut. En sann vän i nöden.


Noterar att jag är iaktagen, och tittar upp. Där står produktionschefen och sneglar på mig. Och där sitter jag, med båda händerna fulla av gem.


- Mina gem var slut, säger jag, halvt kvar i min egen värld.


Produktionschefen nickar, försöker förstå men lyckas inte, och stressar vidare i verkligheten.


Jag lägger ut gemen på skrivbordet, studerar dem och känner mig med ens omgärdad av vänskap och kärlek.

Kommentarer
Postat av: Den där Dalle

Men lille vän, du behöver nog en fika!

Säg tid och plats =)

2010-07-07 @ 01:06:13
Postat av: självaste Fröken November

Jo, tack, det kan man väl säga. Komoch hämta mig nu till exempel, så tar jag gemen under armen och hänger med.

2010-07-07 @ 07:05:08
Postat av: mlisan

Du är mitt gem i livet.

2010-07-08 @ 08:14:54
URL: http://mlisan.bloggspace.se
Postat av: självaste Fröken November

I gem you.

2010-07-09 @ 07:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0