Semesterkontraktet

Visst blir det så att man lovar en himla massa saker inför semestern. Lovar sig själv.


Och jag lovade mig själv förra året att inte hålla på att lova massa orimligheter. Men nog halkade jag dit igen, rakt in i löftesträsket. Men bara med ett par stycken.


För denna semester har jag lovat mig själv tre saker:


Inte för långa sovmornar. Finns inget värre än att vakna vid elva, efter tretton timmars sömn och fortfarande vara trött. Dock har jag lovat (inbakat löfte?) att få sova mer än vardagens fem till sex timmar. Efter hårda förhandlingar är slutbeskedet att klockan åtta skall Fröken November stå upp.


Inte käka godis och onyttigt varje dag. Det blir ju lätt så. Men jag ska på något sätt lura mig själv att frukt är godis och vatten är gott. Försöka begränsa frosseriet till några dagar i veckan.


Inte dricka alkohol varje dag. Också en svår en, man blir ju dagvill under semestern. Men som sagt , vatten är gott är min devis. Om inte annat kan man utläsa från min planering att det kommer koncentreras till en viss vecka, då återbesök till min gamla hemstad står i kalendern. Efter det kommer jag troligen lova att aldrig mer dricka alkohol.


Det var väl alla löften.


Förutom att jag lovat att inte lägga ner träningen. Och att läsa mycket. Och att vara ute i solen så fort tillfälle bjuds.


Och att inte planera för mycket, men ska man tro mina löften så är min semester helt planerad.


Sittandes på en spinningscykel klockan 06.30 med en annanas i näven, ropandes: Vatten är livets dryck!


Undrar jag varför jag lovade att aldrig mer lova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0