Ögonskuggsöverdos

Varje kvinna förtjänar att se sitt bästa ut.


Så argumenterade jag iallafall för Unge Herr Juli när jag försökte få hans stöd i att köpa en ögonskuggspalett med 88 olika färger i. Han köpte liksom inte de andra argumenten om att jag inte redan hade bra ögonskuggor, eller att vi kunde dela på den. Märkligt.


Som vanligt slutade stöd-fisket med att jag köpte den iallafall. Flera dagar vankade jag av och an och väntade på avin. Kände hur livet blev glåmigt och kallt, vinden ven utanför och maten smakade inte bra.


Men så kom den.


Känslan som fyllde mig när jag öppnade locket på den laptopliknande lådan var komplett lycka. I färgskala låg de små färgdoserna i ordnade rader, i oändlighet.


Sen började spekaklet. Gult en dag. Grönt är ju fräckt. Turkos tisdag. Och ännu mer utspökat blev det när jag tillkallade Lilla Fröken Söt för att hugga tänderna i paletten.


Frid och fröjd. Lycka.


Tills jag såg Lilla Fröken Söts bilder från vår sminkpartykväll.



Nu vet jag hur det fick till figurerna i Avatar så bra.



De har också paletten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0