Nu tar livet en annan vändning

Puh.


Just hemkommen från två hårda dagar av Fryksdalsdansen. Plus tre dagars öldrickande och annat dekadent leverne.


Idag är det vit dag, det kan jag lova.


Sedan är det ett långsamt uppbyggande av det jag en gång haft, levern ska ur sin marinad och åter börja rena mitt blod. Dygnsrytmen ska vändas tillbaka från en i det närmaste kinesisk tid till svensk, och hela jag är som en jetlaggad överkokt sparris i rödvinssky. Nagellacket är ett minne blott trots grundlack och topplack. Min hy är likt ett gult russin, inbakat i soffdamm och coca cola.


Mina Fred Perrys har sett saker jag aldrig hade anat, mitt kort har dragits på fler ställen än jag trodde Sunne hade, och mitt garv har man kunnat höra likt ett skall över Fryken.


But no more.



Jag ska raka mig under armarna, rota fram rynkkrämen och börja om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0