Nej, det är inte okej.

Jo, jag tänkte på en sak om kvitton.


Jag vet inte hur mycket det är okej att störa sig på detta fenomen, men jag blir helt fördärvad i min själ när kassörskan med för mycket mascara frågar:


- Är det okej med kvittot i påsen? (Följt av ett brett påklistrat leende och ett litet nackknyck)


Finns det inget viktigare att ta upp? Jag får en oemotståndlig lust att svara:


- Är det okej att barn svälter i Afrika? Är det okej med ekonomisk kris i Grekland? Är det okej att kvinnor tjänar sämre än män? Är det okej att ha urringat på sextioårsfest? Nej, det är inte okej, ge mig kvittot i handen, är du snäll.


Ännu har jag hållt mig.


Men jag lovar inte hur längre till jag kan hålla mig.



Kommentarer
Postat av: Jenny

- Är det okey att jag rycker av dina för långa ögonfransar, en för en?



Din blogg rockar!



Hoppas ni har en skön sommar du och Kristoffer, hälsa :)

2010-07-02 @ 16:18:58
URL: http://vardagstanke.wordpress.com
Postat av: självaste Fröken November

man tackar, och detsamma får man väl säga, på båda punkterna!

2010-07-02 @ 17:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0