Närmare analys av Torpa FF vs Öxnehaga

Ni förstår, livet på räkmackan bjuder på lite häftiga saker ibland.


Speciellt när man som jag, känner en fotbollsstjärna. Jorå.


Detta föranledde gårkvällens besök på den lokala fotbollsplanen, för att beskåda Torpa FF (som jag sponsrat hejdlöst genom diverse rabatthäfteköp) fullkomligen krossa Öxnehagapojkarna.


Detta är alltså inget jag brukar göra. Därför är jag lite exalterad över detta.


Men där satt jag, tillsammans med en hel hög andra åskådare, och bet på naglarna, skvatt så fort bollen slogs till och gjorde små konstiga ljud när det blev olidligt spännande.


Oavgjort slutade det, som synd var. Men sicken energi det bjöds på, och en hel del smällar. Då blundade jag och pep "aaaaajjjjjjj" tillsammans med hela läktaren. Men himla kul att se.


Men jag har lite tips på hur det skulle kunna bli ännu bättre fotboll:


Spela utan tröjor. Det var ju synd om pojkarna, och springa runt så påpålsade i sommarvärmen. Inte ska ni behöva raka benen för att motstå värme, ta av tröjan är enklare.


Ta en vatten över huvudet. Bokstavligen talat. Wet t-shirt competitions är väl inte bara för tjejer?


Glöm inte massagen. Det är viktigt att ta hand om sig när man sliter så hårt. Det finns alltid frivilliga i publiken.



Jag kommer bli en helt fantastisk snusktant när jag blir till åren.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0