Hemkomst och kunskapssummering

Jaha, här kommer nu det som katten släpat in.


Jag har flugit runt i den lille saaben med Unge Herr Juli sedan förra helgen på olika trevligheter. En tripp i Karlskrona och vidare utsvävning i Halmstad med extranatt.


Och nu äntligen hemma.


Följande har jag lärt mig den senaste veckan:


Tingsryd är inte värt att stanna i.


Sov medan du kan.


En dusch är aldrig överskattad.


Man blir mobbad om man dricker portvin.


Det är sjukt många skåningar i Skåne.


Att försöka lära sig skånska genom att upprepa "Orkelljunga kommun" kan reta upp resesällskap på mindre än två minuter.


Jag hatar Östersjöfestivalen.


Båstad är överskattat. Dock inte Kristianstad.


Surrealistisk konst är något jag ska börja svänga mig med.


Att pizzerian i Söndrum har gäster är ett mirakel.


kan man nog sammanfatta det.


Vid hemkomst till lilla Jerusalem slängde jag mig i badkaret med ansiktsmask och hårinpackning, med en nagelfil och HM-katalog.


Rekreation, mina vänner, rekreation.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kan lära dig allt jag kan...skeonska är så jvla lätt....vi köper några flaskor vin, keokar lite potatis...dom ska va heta som hlvete........sen övar vi...efter nr 3 lovar jag att du är skånsk mästare i ...ja ...va fan va det vi skulle göra nu igen..;) ha ha ha

2010-07-24 @ 21:49:13
Postat av: Guess who??

2010-07-24 @ 21:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0