Hänglåshistorien har hakat upp sig.

Nu har det hänt igen.


Hänglåsgrejen på gymmet.


Efter avslutat spinningpass vimsar en lagom trött Fröken November in i omklädningsrummet.


Känner inte riktigt igen skåpet, men är säker på att det är rätt. Får ej upp låset.


Testar det brevid. Det underlättar inte att jag har tre olika nycklar på knippet. Inget skåp funkar. Inte heller femte gången. Inte trettonde heller.


Folk omkring börjar reagera, titta. Och till min stora förskräckelse ser jag att en av tjejerna från receptionen valt att träna idag och byter hurtigt om brevid mig. Tittar stort på mig.


"Du har nog förväxlat din nyckel", piper hon upplysningsvis. Jag tänker "Nehe, du lilla gumman. Har jag inte alls." men säger inget.


Hon uppmanar mig att testa flera andra skåp, och fastän jag är helt säker på att det inte är där, försöker jag. Och får upp skåpet. Men det är såklart inte mitt. Vad är det för allvarligt fel på hänglåstillverkarna? Hon trodde nog inte jag var klok när jag sedan stängde det skåpet, och konstaterar att det inte är mitt.



Inser att det kanske är dags att för tredje gången be dem bryta upp låset, men jag kommer få sjukt svårt att motivera det denna gång.


Testar ett som jag med säkerhet vet är helt fel. Och det klickar, öppnar sig.


Slänger ett öga på receptionisttjejen och får fram ett litet "hehe". Sedan är det bara tyst.


Jag måste seriöst byta gym. Eller hänglås, iallafall.

Kommentarer
Postat av: Alle

Testa att träna Ninja....vi har inga skåp eller nycklar....

2010-07-05 @ 22:58:46
Postat av: självaste Fröken November

Det ägnar jag mig endast åt på jobbet.

2010-07-06 @ 07:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0