En titt i spåkulan

I mitt huvud snurrar oftast om nätterna sjukt skumma drömmar.
 
 
Ibland är dom bra, ibland är dom dåliga. Men dom är alltid konstiga
 
 
Härom natten drömde jag att Lilla Fröken Söt och jag var ute vid hennes sommarstuga, långt som sjuttsingen in i skogen. Fast vi visste inte riktigt vart vi var. Och plötsligt var det natt, och Lilla Fröken Söt blev plötsligt förvirrad. Som en liten gammal tant börjar hon irra runt, yrandes, men mycket glad.
 
 
Då, i den mörka skogen, börjar vargar att yla och smyga mellan träden. Absolut superläskigt. Lilla Fröken Söt och jag börjar samla ihop våra vita fluffiga katter, som vi plötsligt hade, och jag försökte styra uppsamlingen in i huset. Lilla Fröken Söt var mycket svår att få med. Lite som Sickan i Jönssonligan höll hon på med sin katt. Jag känner bara att jag måste rädda alla från vargarna, som bara kommer närmare och närmare.
 
 
Jag fick med mig vimsetösen till slut, och kröp upp i en säng med alla katter. Men jag struntade i att stänga dörren, för jag visste att vargarna skulle komma in ändå. De kom, och smög runt tyst kring våra ben. Tysta låg vi och försökte låtsas att vi inte fanns. Eller ja, Lilla Fröken Söt låg mest och studerade en fläck i taket, och det var ren tur att hon höll tyst.
 
 
Då kläckte jag ideén, att vargarna säkert ville ha smycken hellre än vårt möra kött. Viskade med Lilla Fröken Söt som drog fram sin smyckeslåda, och flashade alla gnistrande broschar (sen när började hon använda broschar?) för de hungriga vargkäftarna. Men mitt i detta började vi prova dem, lite som en shoppingtur, började välja och analysera, vad de passade till, och vilka fina färger det var.
 
 
Sedan ringde klockan och tog mig ut ur drömmen. Levande.
 
 
Vid närmare analys av drömmen, med hjälp av Internet, har jag kommit fram till följande tolkning: Att drömma att det är natt betyder förlust, oro, sorg, att man ångrar något, skäms eller är rädd. Drömmer man om katter innebär det trassel, problem, ohederlighet och otrohet. Juveler står för tur i kärlek, känns ju skönt att något väger upp de första oroväckande tecknen. Flykt står för motgångar, och lyckas man fly så betyder det att man kommer kunna hantera motgången. Att drömma om djur generellt betyder ekonomisk vinst och samtidigt dold fara. Alltså skattesmäll, om jag tolkar det hela rätt.


Med andra ord, det kommer gå helt åt helvette för mig.

Kommentarer
Postat av: mlisan

Jag har en hel låda med broscher, i SMYG!!! :) hihi CRAZY ASS DREAM. Drömde också om dig och mig häromnatten, också bloggmaterial tror jag :) hihi

2010-07-10 @ 11:41:07
URL: http://mlisan.bloggspace.se
Postat av: självaste Fröken November

Bäst du har den redo när vargarna kommer och tar oss! =)

2010-07-10 @ 11:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0