A penny for your thoughts

På resande fot igen.


Står i begrepp att låsa in ett stycke bagage på en tågstation. Inser att jag behöver växla fem enkronor till en femkrona för att plutta in i skåpet.


Kiosk i närheten. Kassörska. Fiende.


Jag frågar vänligt om jag skulle kunna få växla några enkronor till en femma. Ja, svarar sommarjobbaren bakom kassan. Jag tänker för mig själv att enkronor är av intresse för cafeér som ofta behöver kunna ge kronor tillbaka. men när order passerar min mun låter det:


- Enkronor kan vara intressanta.


Sommarjobbaren bakom kassan ser på mig med stora ögon och gör sitt bästa för att förstå mig och min mystiska uppenbarelse och kryptiska budskap. Lyckas inte, ler och gör ett tveksamt mm-ljud.


Glädjande är iallafall att jag i denna händelse inser att jag bara gör saken mer förvirrad av att försöka förklara mer, och piper utan vidare utlägg iväg med min femma och funderar på om jag kan lås ain mig själv där, väl undangömd för allmänheten.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0