9 saker jag lätt gör fel i krig.

Semester innebär ju en himla massa böcker, normalt. Just nu ägnar jag mig åt Aldrig fucka upp. Huh vilken jobbig text att läsa, med slangspråk och kriminella missanpassade pojkar.


Där finns flera partier om krigsföring och att vara "in the army", so to say.


Funderade över hur det skulle vara om jag låg i en trupp i Afganistan. Vad som skulle bli fel, kan man väl säga. Kom fram till ett par punkter:


- Jag skulle kraftigt ifrågasätta varje gång någon pekade ett vapen mot någon annan, men frasen "Man ska aldrig, aldrig, aldrig rikta ett vapen mot någon annan. Det säger min pappa."


- Jag är alldeles för mån om mina naglar. Jag är inte säker på att ett topplack räcker för att kravla runt i lera och skit.


- Jag skulle sitta kvar i tältet och sura för att det inte finns något urtag för hårfönen.


- Bristen på grönsaker i utfordringen skulle driva mig till galenskap. Dom har säkert inte bönor heller.


- Kanske skulle jag få med mina medmilitanter på yogapass, men mest troligt är väl att sitter i stående hunden själv. Utskrattad, såklart.


- Jag kommer med största sannolikhet frysa. Och det är säkert inte populärt att försöka flirta sig till en annans jacka.


- När fienden anfaller skulle jag troligen bli helt hysterisk och försöka komma fram till deras ledare, och skälla ut honom för att man helt enkelt inte anfaller vid denna timma på morgonen. Jag vill först ha kaffe, läsa Svenskan, sen kriga.


- Jag skulle insistera på att inte jobba(kriga) på lördag och söndag. Det är helg, då dricker man portvin och äter ost och kex.


- Jag skulle ständigt föreslå efterrätt. Och himla med ögonen, sucka och sura resten av kvällen när jag inte får det.


Men jag skulle ju definitivt ge dem något att garva åt.


Lite kul kan de ju behöva.


Massa karlar i ett tält. Hmm.


Hur gör man för att ansöka om att få va med i krig, nån som vet?


Kommentarer
Postat av: Lennart

Hör med Främlingslegionen om dom har nåt för tjejer

2010-07-30 @ 08:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0