Superfiskmåsen

Det här med ljudeffekter är inte helt ovanligt i min värld. Oftast är de ju i mitt huvud. Med idag började jag undra om detta faktiskt finns och hörs för övriga med.


Snett framför mig flyger en fiskmås. Lite sådär på snedden, aggressivt, med ganska hög fart.


Över mig flyger en helikopter, vilken jag inte ser. Men den hörs.


Jag ser fiskmås. Jag hör helikopter. Och är såklart fullkomligt övertygad om att de hör ihop.


Jag var sekunder från att förstöra mitt framtida äktenskap, men i sista sekund fattade jag att det var två separata skeenden, och jag lät bli att uppmärksamma Unge Herr Juli och svärfar på detta.


Men jag ler fortfarande när jag tänker på det. Fiskmåsen som viker förbi våra huvuden; Vrooom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0