Morgonstund har guld i mund

Hej.


Klockan är nu 08.00 när jag skriver detta. Jag är vaken. Det är söndag.


Unge Herr Juli sover. Jag är alltså vaken.


(paus för gäsp)


Jag hade två klockor ställda på denna morgontimme för att jag sedan min värmlandsvisit helt vänt på dygnet. Eller nja, inte vänt, jag är duktig på att gå och lägga mig i tid, men jag kommer aldrig upp.


Att sova mellan tio och tolv timmar är inte bra. Särskillt inte med tanke på att det kommer en arbetsdag imorgon. Då ska jag upp klockan fem.


Så jag övar.


(paus för gäsp igen)


Lite går jag upp så tidigt för att hinna med allt jag ska göra. Likt varje semesterslut får jag fullständig panik och får för mig att jag måste hinna med mycket. Valuta för ledigheten.


Förra semesterslutet byggde jag en fotpall och ett mosaikbord.


I år har jag målat en tavla, sytt gardiner, joggat, tvättat tolv maskiner och planerar att fortsätta galenskaperna idag med att baka massvis av bröd och gå på spinning.


Vilket troligen kommer resultera i att jag inte får något gjort på hela hösten.


Alltså, mer tid att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0